Woningaanbod

Verhuurbeleid

Motivatie
Wij vragen van onze huurders dat zij bewust kiezen. Bij een reactie op een woning moet een korte motivatie (van maximaal 100 woorden) worden geschreven, waaruit blijkt dat hij of zij:

– aantoonbare binding heeft met de woonomgeving (bijvoorbeeld door familie en vrienden of door maatschappelijke of economische binding);
– zich bewust is van de bijzondere leefomgeving van de Amsterdamse binnenstad.

Passend
De huurprijs moet binnen het budget van de huurder passen. NV Zeedijk vereist daarom dat de Bo-Ex Huurwijzer (ontwikkeld in samenwerking met Nibud) een groen of geel resultaat geeft. Bij een oranje resultaat dient de kandidaat aantoonbaar over voldoende financiële middelen te beschikken om eventuele grote uitgaven te kunnen dekken. In andere gevallen kan de woning niet worden toegewezen.

Eerlijk
Wij willen onze woningen eerlijk verdelen. NV Zeedijk geeft daarom voorrang aan kandidaten met een lager inkomen voor goedkopere sociale huurwoningen.

Geschikt
De meeste woningen hebben slechts één slaapruimte. Zij zijn daarom alleen maar geschikt voor alleenstaanden of twee personen met een duurzame gezamenlijke huishouding. Deze woningen worden niet verhuurd aan kandidaten met inwonende kinderen of aan twee personen die geen relatie hebben.

Hier vindt u het uitgebreide verhuurbeleid en het reactieformulier voor woningen (zie bladzijde 3).

Huurders info

Huurbetalingen:
De huur graag overmaken op banknummer: NL71 RABO 0393 5853 95. Indien u niet via automatische incasso betaalt, zorgt u er dan voor dat uw huurbetaling vóór de eerste van de nieuwe maand bij ons binnen is. U kunt altijd bij ons aangeven dat u liever per automatische incasso betaalt, dan heeft u er geen omkijken meer naar.

Huuropzeggingen:
Huuropzeggingen dienen schriftelijk, d.w.z. een door de huurder ondertekende brief, te worden ingediend. De opzegtermijn is 1 maand. De termijn gaat in per de eerste van de volgende maand.

Onderhoud

Indien u problemen heeft aan uw CV installatie dan kunt u zelf bellen met AVM en een afspraak inplannen via telefoonnummer: 020-6332121.

Belangrijk: bijvullen van de ketel is de verantwoordelijkheid van huurder en valt niet onder nood. Zie ook instructiefilmpje “ketel bijvullen en ontluchten”


Reset Hydrofoorpomp
Mocht u een hydrofoorpomp in het pand hebben en is deze uitgevallen plus hij geeft een rood lampje.
Voer dan onderstaande “reset” door:

1. Draai de rode hoofdschakelaar een kwartslag naar links.
2. Draai de sleutel naar rechts om het kastje te openen.
3. Draai de knoppen in de kast naar links om hem uit te zetten en wacht daarna even.
4. Draai de knoppen weer naar rechts.
5. Sluit het kastje en draai deze op slot met de sleutel.
6. Draai de rode hoofdschakelaar een kwartslag naar rechts om de reset te volbrengen.

Klik hier voor een filmpje van de reset.

Mocht bovenstaande tutorial de storing niet oplossen, neem dan contact op met NV Zeedijk via onderhoud@nvzeedijk.nl t.a.v. Michel Polman.

Buiten kantooruren en alleen in noodgevallen kunt u onderstaande telefoonnummers bellen:

  • Voor sloten en deuren: de Sleutelkoning, telefoonnummer:  020-622 2630 (24 uur per dag bereikbaar)
  • Voor problemen met uw elektra: de firma Stahlhöfer, telefoonnummer: 020 – 4689550
  • Bij lekkages: The Plumbers, telefoonnummer, 020 – 4801084 tot 17.00 uur! Ná 17.00 uur bellen naar mobielnummer: 06-19858008 (dit nummer wordt voor 17.00 uur niet opgenomen!)
  • Bij problemen met hydrofoor: Duijvelaar pompen, telefoonnummer: 0172-488388
  • Bij verstoppingen kunt u contact opnemen met Buunk,  telefoonnummer: 020-6657727